Jakie są największe rynki gier wideo?

Oprócz dostarczania rozrywki rzeszom ludzi na całym świecie, gry wideo są częścią przemysłu, który jest tak samo popularny, jak i dochodowy. Sektor ten zajmuje się różnymi dziedzinami, takimi jak rozwój, dystrybucja, marketing i sprzedaż gier wideo oraz związanego z nimi sprzętu.

Ten branża nie była odporna na pandemię, głównie z powodu opóźnienia premiery wielu tytułów, ale także z powodu ograniczeń i problemów związanych m.in. z logistyką i marketingiem.

Do 2021 r. całkowite przychody z gier wideo szacowane były na 156 068 mln USD, przy czym roczna stopa wzrostu w latach 2021-2025 wyniesie 9,33%, dzięki czemu prognoza na 2025 r. wynosi 222 945 mln USD – wynika z raportu „Statista Digital Market Outlook” przygotowanego przez portal statystyczny Statista. Jeśli chodzi o liczbę użytkowników, to do 2025 roku ma ona wzrosnąć do 3 112,5 mln.

Azja zdecydowanie dominuje na światowym rynku gier wideo, a cztery kraje azjatyckie znajdują się w pierwszej szóstce. Prym wiodą Chiny z prognozowanymi przychodami w wysokości 49,3 mld dolaróww tym roku i 71,2 mld dolarów (60,3) do 2025 roku.

Na drugim miejscu znajdują się Stany Zjednoczone, których obroty w tym roku szacowane są na 30,4 mld USD, co stanowi 60% przychodów generowanych przez ten segment w Chinach. Do 2025 roku liczba ta ma wzrosnąć do 42,5 mld USD. W pierwszej trójce znajduje się Japonia, która w tym roku wygeneruje 18,2 mld dolarów przychodu, który do 2025 roku wzrośnie do 24 mld dolarów (20,3 mld euro). Oto pełny ranking

6. Indie

Indie plasują się na szóstym miejscu na świecie pod względem wielkości rynku gier wideo, z prognozowanymi przychodami na poziomie (7,3 mld) do 2025 roku.

5. Wielka Brytania

Szacunki dotyczące obrotów w Wielkiej Brytanii to 8,6 mld dolarów do 2025 roku.

4. Korea Południowa

Korea Południowa jest czwartym największym rynkiem gier wideo na świecie, z szacowanymi przychodami na poziomie 6,2 mld dolarów w 2021 roku i 8,7 mld dolarów w 2025 roku.

3. Japonia

Oczekuje się, że w 2025 roku przychody z gier w Japonii wzrosną do 24 mld dolarów.

2. Stany Zjednoczone

W Stanach Zjednoczonych, drugim co do wielkości rynku na świecie, ekonomia gier wideo jest wyceniana na około 42,5 mld dolarów do 2025 roku.

1. Chiny

Chiny są liderem na rynku gier wideo z prognozowanym obrotem 71,2 mld dolarów do 2025 roku.

Dane pochodzą z portalu https://www.bogacze.pl – portalu specjalizującego się w rankingach, luksusowych rzeczach i finansach.